Alla inlägg under september 2013

Av Martina - 29 september 2013 21:53

Liten kvällsrunda med tömkörningsgjorden på.
Planen var att lägga på sadel men jag måste leta upp en mindre dressyrgjord först.

Mitt på trottoaren stod en skylt. Den måste man ju givetvis lukta lite på och även putta lite med mulen. :-)

Av Martina - 28 september 2013 21:01

Hästarna i stallet har varit lite lynniga idag.
Jag misstänker att pälssättning kan vara boven.
I veckan har det bara blivit lite borstning och någon kort promenad. Vi får helt enkelt hitta på något roligare i morgon ?

Av Martina - 23 september 2013 23:03

Sista stunden med Maldwyn spenderades ikväll i ridhuset. Dagens övning vet jag väll inte om jag kan kalla planerad. ( Som med det mesta jag gör. )
Men det blev i allafall lite gå fot och inkallning.
Även lite galopp lös i ridhuset. Men det var inte mycket motor idag. Tror han busar av sig en del i hagen samt att han är inne i en liten växa-period. Vi tar det inte så avancerat. Han är bara unghäst.

Av Martina - 20 september 2013 22:08

Ikväll tog vi en lite längre runda. Som oväntat sällskap fick vi farbror Chess med oss.

Allsköns atteraljer bekymrar inte Maldwyn allt för mycket. Tömkörningsgjorden och benlindor åkte på.
- no problem!

[Bild]

Av Martina - 18 september 2013 21:24

Idag la jag på gjorden på M utan protester. Spände hålen ett i taget till den satt där den skulle.

Nemas problemas

En liten promenad senare så var det fortfarande inga konstigheter.
Det var ju nämligen roligare att titta på alla hästar som gick in i hästtransporterna. :-)

Av Martina - 17 september 2013 22:21

Ikväll hann jag inte med så mkt. Lite borstning av den leriga rumpan, och lite promenad i halvmörkret fick det bli.
Denna gång på anläggningen bara. Nästa gång får det bli reflexer på tror jag. Det mörknar fort när det väl börjar.

Ett litet foto från stallet också :-)

:-)

Av Martina - 15 september 2013 21:13

Vi kör korta, korta, pass Maldwyn och jag.

Dagens lilla övning bestod av att gå in i ridhuset. Promenera över några bommar. Titta på den andra hästen som var i ridhuset.
Sen gick vi in igen ?
Vi gör det enkelt för oss!

Av Martina - 13 september 2013 21:10


En blogg handlar väll om färska uppdateringar. Men jag kommer väll ifatt mig så småning om..

Denna lilla videosnutt togs för någon dag sen.

Allt är nytt för Maldwin, men nu har han fått se både ridhus och omgivningar på våra små promenader.

Han är en pärla!
 

Presentation


En motivations- och utbildningsblogg. Inte för andras, utan för min egen, skull.
Moroten (hästen) heter Maldwyn och är min fantastiska lille kille.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards