Alla inlägg under november 2013

Av Martina - 24 november 2013 19:59

Idag så tömkördes Maldwyn för första gången.
Det gick, som väntat, jättebra. Jag tycker själv att jag har förberett honom väl.

Så en medhjälpare ledde honom och jag gick bakom och skötte tömmarna.
Ett litet hopp när vi fick sällskap i ridhuset. Men det hade inte med tömkörningen att göra. Mer den sega dörren på sargen.

Han är så duktig! :-)

Av Martina - 24 november 2013 00:20

Efter några minuters arbete i ridhuset hade vi en liten mysstund i boxen. Kli och gos.
Och en bild på sötaste mulen i stan.

Av Martina - 22 november 2013 08:13

Nu har det varit lite slaskigt får jag säga.
Lera, lera och lera.

Jag har inte hittat på jätte mycket med "Snyggve" denna veckan.
Lite promenad och en longering.

Idag ska jag ta en lite längre promenad under den lite ljusare delen av eftermiddagen.

Av Martina - 6 november 2013 20:28

Lerum 2/11 2013

Av Martina - 3 november 2013 07:20

Igår var Maldwyn och jag på vår första utställning tillsammans.

Han var putsad och duschad. Nya tränset var på. Dock så fick jag byta bett i sista sekund på grund av ett haveri.
Hans ostyriga man var nog det som oroade mig mest. Men jisses vad den låg bra under visningen ( tror jag... Hade full fokus på domaren).

Vi fick inga bra poäng över huvud taget. Men det var inte vitsen med utställningen. Jag behövde erfarenhet och Maldwyn lika så.

Han var väldigt duktigt. Hade väll lite myror i brallan i början. För att sen slöa till sig på visningen.

Så summa sumarum

Skit poäng men en skitbra dag ändå helt enkelt.

Fick bra hjälp av min familj. Tack!

Bilder kommer sen

Presentation


En motivations- och utbildningsblogg. Inte för andras, utan för min egen, skull.
Moroten (hästen) heter Maldwyn och är min fantastiska lille kille.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards