Alla inlägg under april 2014

Av Martina - 28 april 2014 21:36

Min nya sadel kom idag!
En brun hoppsadel av bra märke får jag nog säga.
Det känns kanon att ha en egen sadel att rida Maldwyn med.
Första steget i inridningen med insittning fungerade i Clovers gamla dressyrsadel. Men den är alldeles för vid för Maldwyn och är därför till salu.

Men som sagt. En ny sadel där jag kan påbörja lite mer än bara insittning.
Så invigningsturen fick, trots vackert väder, bli inne i ridhuset där vi arbetade oss fram både i skritt och i trav. Lättridningen gick mjukt och fint då han kändes stadig.
Kändes lite lite snett så stigläder fick ändras och alltså blir det till att boka ny tid snart hos kiropraktorn.
För min del alltså!
Ett snett bäcken som börjat göra sig påminnt.

Men men... En sak i taget och idag blev det en sadel :-D

Av Martina - 24 april 2014 22:32

Längtar efter den nya sadeln jag köpt. Hoppas på att få den i morgon.
En hoppsadel fick det bli som första sadel. Inte illa för en dressyrkärring ;-)

Av Martina - 12 april 2014 20:33

..... Underbara lilla häst.
Han är så cool.
Fick frågan om jag skulle hänga med på en liten skrittur med farbror Chess idag.
På med lånad sadel och träns.
Skritta en liten runda och av med utrustningen igen.

Han är egentligen bra laddad med energi vilket jag märkte när jag arbetade honom från marken igår.
Ändå så lufsar han på med mig i sadeln och uppför sig väll. Utan att ha motionerats i tex lina innan uppsittning.
Cool unghäst!

Av Martina - 9 april 2014 21:31

.... Och då är det dags att leta ny :-/

Min underbara Santa Cruz är lite stor här och var för både mig och Maldwyn.
Och även om han breddar sig som fyra/fem åring så kommer han nog inte växa i den ändå.

Synd på en så skön sadel. Men det finns fler. :-)

Sen ska man helt enkelt kasta sig in i sadeldjungeln igen... Uj uj uj!

Av Martina - 4 april 2014 22:26

Det är inte många tillfällen jag suttit på Maldwyn. Men tack vare dessa pauser så utvecklas han väldigt fint.
Inga steg bakåt alls. (Peppar peppar)

Jag har nu fått honom att med ganska bra tempo skritta i ridhuset utan ledare.

I går red jag även ut tillsammans med två andra ryttare på våran lilla terräng-slinga vi har.
Detta var första gången jag satt upp och red honom utomhus.

Allt sker i sidepull eftersom ingreppet efter Vargtanden fortfarande läker.

Han är så duktig <3

Presentation


En motivations- och utbildningsblogg. Inte för andras, utan för min egen, skull.
Moroten (hästen) heter Maldwyn och är min fantastiska lille kille.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards