Alla inlägg under augusti 2014

Av Martina - 25 augusti 2014 17:35

Foto från gårdagen. Satt upp på lillkotten. Både skritt och trav i båda varven. Han lär sig.

Av Martina - 22 augusti 2014 23:09

Det var en väldigt väldigt pigg totto att longera idag.
Eftersom jag varit krasslig i ett par dagar har inte någon motion blivit av alls.

Han var laddad redan när jag tog in honom från hagen. Visslade och fullt sken på både honom och rumskamraten.
Sen var det lite småstökigt i stallet med flera som skulle förbi i stallgången.
Men så är det när man kommer en dum tidpunkt.

Väl ute i paddocken var det röj !

Hej och hå vad han försökte slita sig. Bocka och sticka. Men i traven. Wow, han började hitta lite trav!!! Så läcker!

Min lilla lugna yngling som jag skickade på bete har blivit en kanonkula med egen vilja.
Jag har lite att göra i höst!

Av Martina - 15 augusti 2014 22:07

Idag blev det första ritten på Maldwyn för denna hösten.

Några varv i ridhuset i skritt blev det. Härligt!
Lugnt och fint.

Longeringen minutrarna innan var dock inte riktigt lika lugna.
Bocksprång och hopp, ja jisses!

Nu är även friseringen påbörjad. Med sax! ( hittade inte trimkniven) så nu ser han för jävlig ut ren ut sagt. Men det finns tid att trimma till :-)

Av Martina - 15 augusti 2014 07:52

... Om magen.

Betessäsongen är nu bara ett minne.
Nu är det dags för trimning inför utställningarna.

Svansen friserades igår. Jag vet att den är för lång enl många. Men jag vill ha långa svansar.
Nu är den i allafall fixad och mer prydlig.

( ej fixad på bilden)

Av Martina - 9 augusti 2014 20:48

I morgon hämtas Maldwyn hem från betet.
Boxen är spånad, höt leverades idag och jag saknar mitt lille busfrö.

Sen blir det åka av :-)

Han är nu anmäld till både tre-års test och utställning September.

Av Martina - 2 augusti 2014 09:18

Hästapoppo går några dagar till på betet med sin kompis.

Dubbla känslor. Jag vill att han ska gå på bete längre. Men samtidigt vill jag ha hem honom så jag har honom nära.
Pyssla, borsta och börja rida honom så smått.

Hösten till ära har jag köpt en nytt träns till Maldwyn. Så fint så ?

Det är lite svårt att få tag på snygga träns med engelsk nosgrimma så denna med avtagbar aachenrem fick det bli.
Den remmen gömmer vi längst in i skåpet där skit hör hemma!

Presentation


En motivations- och utbildningsblogg. Inte för andras, utan för min egen, skull.
Moroten (hästen) heter Maldwyn och är min fantastiska lille kille.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards