Alla inlägg under juli 2014

Av Martina - 16 juli 2014 20:48

Efter att inte suttit på hästen på flera veckor, eftersom han har sommarlov.
Så blev det idag en eftermiddagstur.

På med sadel, träns och flughuva (för att minimera lite irritation) så gav vi oss av. Jag, Maldwyn, Cherie och hennes pilot.

Efter lite skritt och trav bestämde vi oss för att ta en kort galopp uppför en liten backe.

Cherie först och Maldwyn efter. Han förstod först inte vad som hände. Men när jag la till galopp-kommandot fattade han galopp och pilade efter.
I typ två steg. Sen var det bocksprång som gällde ?
Men jag satt kvar. Han brallade en bra bit. Filuren.
Vi saktade av och travade några meter och sen resten skritt hem.

Han har blivit jättefin. Mkt stadigare i hela sin konstruktion. Inte valpig.
Betet gör honom gott.

Presentation


En motivations- och utbildningsblogg. Inte för andras, utan för min egen, skull.
Moroten (hästen) heter Maldwyn och är min fantastiska lille kille.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards