Alla inlägg under december 2014

Av Martina - 22 december 2014 15:11

Dagarna springer iväg. Snart är det jul både i hus och hem.
Motivationen med häst är väll inte superstor just nu. Men det ska ju inte Maldwyn behöva lida för.
Så igår, lite oplanerat, byggde jag en liten löshoppningsbana med studs.
Fem hinder. Vartannat på sockerbit och vartannat bom på marken.
Super nyttigt för honom.

Maldwyn är ju killen som tänder till när det vankas Löshoppning. Men som har noll koll på taxering och avståndsbedömning.
Tack vare denna övning fick han tänka till.
I slutet av övningen så sprang han fortfarande igenom den. Men började ändå backa av lite lite grann i upphoppet ??

Det är inte lång träning man håller på med 30 min med uppvärmningen och avskrittning. Men jäklar vad trött han var i huvudet. Han kändes tillfreds. Han som varit rätt jobbig sista tiden.
Tonåring !

Presentation


En motivations- och utbildningsblogg. Inte för andras, utan för min egen, skull.
Moroten (hästen) heter Maldwyn och är min fantastiska lille kille.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards