Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Martina - 22 februari 2014 21:38

Ikväll är kvällen med stort K.

Jag arbetade Maldwyn lite grann på lång tygel. Detta har jag gjort ett par ggr nu. Lite åt det akademiska hållet.
Han är väldigt lätt och fin i munnen.
Dock lite lat och bekväm av sig.
Lite trixig i ena hörnet då han hörde ljud utifrån.
Denna jobbiga blåst! *suck*
Men han var duktig.

Efter lite arbete på tygel så arbetade vi vid uppstigningspallen som vi gjort många gånger förut.
Hängde och klängde i sadeln samma som igår och gånger dessförinnan. ( fast de flesta gånger utan sadel).

Så idag kändes det bra att sitta upp helt.
Han var på rätt humör och jag lika så ;-)


Han var superduktig. Stod helt still och lät sig klias medan jag satt i sadeln.

Lycka !

Presentation


En motivations- och utbildningsblogg. Inte för andras, utan för min egen, skull.
Moroten (hästen) heter Maldwyn och är min fantastiska lille kille.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards